Шановні учасники судового процесу, просимо звернути увагу на те, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надіслання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі, розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі.
Відповідно до наказу ДСА України від 22.12.2018 № 628 «Про проведення тестування підсистеми «Електронний суд» у місцевих та апеляційних судах» з 22.12.2018 у всіх місцевих та апеляційних судах розпочалась експлуатація підсистеми «Електронний суд» в тестовому режимі.
Пунктом другим цього наказу передбачено, що у частині функціонування підсистеми «Електронний суд» судам у ході її експлуатації в тестовому режимі необхідно керуватися вимогами Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 зі змінами), відповідно до яких надсилання в електронному вигляді процесуальних документів до суду має здійснюватися з використанням сервісу «Електронний суд», розміщеного за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.
1 березня 2019 року в газеті «Голос України» (№ 42 (7048) від 01.03.2019) опубліковано повідомлення про відкликання ДСА України оголошення, опублікованого в газеті «Голос України» (№ 229 (6984) від 01.12.2018) щодо створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
У зв’язку з цим, норми законодавства, передбачені Законом України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», пов’язані з початком функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, не набули чинності.
Таким чином, подання, реєстрація, надсилання процесуальних документів, доказів у цивільних та адміністративних справах мають здійснюватись у відповідності до норм Цивільного процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням особливостей, передбачених Перехідними положеннями ЦПК України та КАС України, а саме, в паперовій формі; розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами справи у паперовій формі.
Тому учасники процесу, надсилаючи процесуальні документи до суду через Електронний кабінет, відповідно до чинних норм цивільного процесуального та адміністративного законодавства України, мають також надати суду відповідні матеріали у паперовій формі з дотриманням вимог до змісту, форми заяви та документів, які до неї додаються.
Відповідно до роз’яснення Державної судової адміністрації України, розміщеного на веб-порталі судової влади України 08 січня 2019 року, (https://dsa.court.gov.ua/dsa/pres-centr/news/619110/) з дати початку функціонування підсистеми «Електронний суд» у тестовому режимі процесуальні документи, надіслані з електронної пошти з доменним іменем «@mail.gov.ua» або з будь-яких інших доменних імен, судами не приймаються і не реєструються.
Водночас, підлягають прийому та реєстрації заяви, в яких учасник процесу вказав адресу власної електронної поштової скриньки з доменним іменем «@mail.gov.ua» або з будь-яким іншим, що надійшли до автоматизованої системи документообігу суду в установленому порядку через підсистему «Електронний суд» (лист ДСА України від 23.01.2019 № 15-1446/19).
Фото з мережі Інтернет