В листопаді-грудні 2015 року Херсонською громадською організацією «Нова генерація» здійснювалось опитування громадян – відвідувачів суду з оцінки рівня задоволеності користувачів якістю окремих аспектів функціонування суду за методологією карток громадського звітування.
Зазначене опитування проводилось в рамках проекту «Громадянська ініціатива з оцінки функціонування судів Херсонської та Миколаївської областей» за фінансової підтримки Проекту USAID «Справедливе правосуддя».
Відомості для дослідження збирались спеціально підготовленими інтерв’юерами шляхом безпосереднього спілкування з відвідувачами суду.
Під час акції в Новокаховському міському суді Херсонської області було опитано 70 респондентів, з них 46% чоловіків, 54% - жінок.
За віком опитувані розподілились наступним чином: 26% - від 18 до 25 років, 43% - 26-39 років, 29% - 40-59 років, 1% - 60 років і старші.
Лише 23% респондентів заявили про наявність у них вищої юридичної освіти, а цілковиту обізнаність з роботою судів та суддів в цілому виявив лише 1 відвідувач. Натомість 71% громадян повідомили, що вони майже не обізнані з діяльністю суду, а лише 20 опитаних користувались сторінкою суду в мережі Інтернет.
Представляли особисто себе в суді 80% опитаних громадян, 58% брали участь в цивільному процесі, для 54% відвідувачів це був перший судовий процес.
Оцінюючи з 5-бальною шкалою якість роботи суду, 72% респондентів поставили оцінку «добре», 26% - «відмінно».
В Блоці 2 основної частини анкети відвідувачами було надано оцінку суду за вимірами якості.
В розділі «Доступність суду» позитивні оцінки «скоріше так» та «цілком так» отримав графік роботи канцелярії суду, що дозволяє вчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)
69 опитаних респондентів повідомили, що не зазнавали перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони.
Позитивно були оцінені також зручність та комфортність перебування в суді (достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання, чистота та прибраність приміщень тощо), повнота та ясність інформації, сприйняття роботи працівників апарату суду, суддів.
Блок 3 анкети містить висновки про зміни та рекомендації, висловлені відвідувачами. За оцінками респондентів виміри якості роботи Новокаховського міського суду Херсонської області, які слід покращити в першу чергу, за ступенем важливості для опитуваних, розподіляються наступним чином (1 – найбільш важливий вимір якості – слід покращувати в першу чергу, 6 – найменш важливий вимір якості).
Вимір якості |
Ранг |
Місце |
Доступність суду |
4,1 |
1 |
Дотримання термінів судового розгляду |
3,8 |
2 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
3,7 |
3 |
Сприйняття роботи судді |
3,4 |
4 |
Сприйняття роботи працівників апарату суду |
3,3 |
5 |
Повнота та ясність інформації |
2,7 |
6 |
Водночас, оцінюючи враження від візиту до суду, 30 відвідувачів повідомили, що їх враження відповідали очікуванням, а 25 – що враження від суду були кращі, ніж очікувалось.
Новокаховський міський суд Херсонської області щиро вдячний учасникам опитування за їх небайдужу громадську позицію та позитивну оцінку роботи суддів та працівників апарату суду. Висловлені Вами рекомендації будуть обов’язково враховані при плануванні діяльності суду. Наша мета - забезпечення більшої відкритості суду для громадян шляхом запровадження широкого інформування громадськості про діяльність суду та судової влади, покращення умов перебування в установі.