28 березня 2015 року набрав чинності Закон України «Про забезпечення права на справедливий суд». Цим Законом внесені зміни до ряду законодавчих актів та процесуальних кодексів України. Зокрема, змінами до КУпАП, Господарського кодексу, КАС, КПК, ЦПК визначено повноваження Верховного Суду України самостійно вирішувати питання про допуск справи до провадження в порядку перегляду.
Змінами до Закону України «Про доступ до судових рішень» передбачено, що до Єдиного реєстру судових рішень вносяться всі судові рішення та окремі думки суддів, викладені в письмовій формі. Судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після виготовлення та підписання. Обмеження загального доступу до судових рішень за Законом встановлюється для ухвал про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи (відмову в задоволенні клопотання про обшук), про дозвіл на проведення негласної слідчої (розшукової) дії (про відмову в задоволенні клопотання) на строк до одного року після внесення таких ухвал до Реєстру.
Крім того, Законом «Про доступ до судових рішень» в новій редакції детальніше виписана процедура ознайомлення з судовим рішенням та матеріалами справи особи, яка не бере (не брала) участі у справі.
Закон України «Про судоустрій і статус суддів» також викладений в новій редакції. До новел Закону відносяться такі.
На офіційному веб-сайті суду мають публікуватись інформація про суд, що розглядає справу, сторони спору і предмет позову, дату надходження позовної заяви, апеляційної чи касаційної скарги, заяви про перегляд судового рішення, про стадії розгляду справи, місце, дату і час судового засідання, рух справи від одного суду до іншого.
Згідно Закону, судові засідання мають проводитись в спеціально обладнаному приміщенні. Державній судовій адміністрації України Перехідними положеннями Закону відводиться 24 місяці на здійснення організаційно-технічних заходів щодо забезпечення судами зазначеної норми.
Видалено раніше існуючу норму про застосування в судочинстві та діловодстві суду мов регіональних та мов меншин. Судочинство та діловодство суду ведуться державною мовою.
Врегульовано порядок врахування судами в процесі судочинства висновків щодо застосування норм права, викладених у постановах ВСУ.
Основні засади автоматичного розподілу справ відтепер визначаються не лише процесуальним законодавством і Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, але і окремою статтею Закону.
Запроваджено нові види судів: місцеві загальні міжрайонні. Апеляційними судами з розгляду цивільних і кримінальних справ, а також справ про адміністративні правопорушення є апеляційні суди, які утворюються відповідно до Указу Президента України в апеляційних округах.
Змінився порядок формування списків народних засідателів. Тепер вони складаються спеціальною комісією місцевої ради на підставі подання голови суду. Крім того, підбір народних засідателів для участі в розгляді справи здійснюється автоматизованою системою документообігу суду при розподілі справи.
Законом запроваджено кваліфікаційне оцінювання суддів та ведення суддівського досьє. Суддівські досьє за Законом буде вести ВККС. ДСА України має забезпечити створення та передачу суддівських досьє ВККС за період з 01.01.2012 року щодо суддів місцевих судів протягом 12 місяців з дня набрання чинності цим Законом.
Детально розписані підстави дисциплінарної відповідальності суддів та види дисциплінарних стягнень щодо суддів.
Зміни також торкнулись Закону України «Про судовий збір». Відповідно до частини другої статті 9 цього Закону, кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади.
Також Прикінцевими та перехідними положеннями Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» ДСА України доручено у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити внесення до Єдиного державного реєстру судових рішень тих судових рішень, які не були внесені до Єдиного державного реєстру судових рішень, починаючи з 1 січня 2010 року.