Комунікаційна стратегія
Новокаховського міського суду Херсонської області
на 2016-2018 р.р.
Зміст
1. Вступ
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення
4. Стан зв’язків з громадськістю суду
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
6. Цільові аудиторії суду
7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
8. План комунікаційних заходів суду на 2016-2018 рік (внутрішня і зовнішня комунікація)
9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
1. Вступ
Стратегія комунікаційної діяльності Новокаховського міського суду Херсонської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)
Новокаховський міський суд Херсонської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через друковані та електронні ЗМІ, офіційний веб-сайт суду.
На сьогодні суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Унаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди суддів і працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У Новокаховському міському суді Херсонської області існує налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових засідань через проведення суддівських нарад, зборів суддів.
У приміщенні суду працюють інформаційні стенди про діяльність суду, новини законодавства, довідкові.
Відвідувачі мають можливість ознайомитися з списком суддів та працівників апарату суду, розташуванням кабінетів, графіком прийому та видачі документів, графіком розгляду справ, порядком сплати судового збору, реквізитами основних платежів, зразками документів, основними новинами законодавства.
Новокаховський міський суд Херсонської області демонструє відкритість своєї роботи, веде планову, системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
Зовнішній – інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо діяльності суду та судової системи загалом.
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем,
які потребують вирішення
1) Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя (споруда була збудована в 1977 році з розрахунку на 2 суддів, в теперішній час, враховуючи, що штатна чисельність суддів складає 8 осіб та працівників апарату суду – 30 осіб, недостатньо потрібної кількості приміщень для розміщення працівників суду, обладнання суду комп’ютерною технікою також є недостатнім: переважна кількість комп’ютерів та технічних засобів фіксації судового засідання мають строк експлуатації понад 5 років, частина працівників апарату не забезпечені комп’ютерами і працюють на власній техніці).
У зв’язку зі зростанням кількості справ, які надходять до суду, кількість залів судових засідань – ( 2 зали) – є недостатньою. Сповільнюється швидкість черговості розгляду справ, створюються умови для порушення строків розгляду справ у суді.
2) Будівля суду не потребує капітального ремонту.
3) У Новокаховському міському суді Херсонської області ведеться робота налагодження співпраці з засобами масової інформації міста Нова Каховка, в штаті суду відсутня посада прес-секретаря, повноваження на здійснення комунікаційної діяльності покладені на помічника голови суду. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва суду. У суді потрібно вирішити питання про обладнання міні прес-центру.
Зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах або випадкових приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами.
4) Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду із громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду (соціальні виплати тощо), що створює дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.
4. Стан зв’язків з громадськістю суду
Новокаховський міський суд здійснює епізодичну співпрацю з місцевими ЗМІ (друкованими виданнями, веб-сайтом «Нова Каховка online», радіо міста Нова Каховка), забезпечення якої входить до повноважень помічника голови суду. Планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суду, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс.
Новокаховський міський суд Херсонської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада України».
Окрім того суд системно веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду молоддю – студентством, школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з вищими навчальними закладами міста Нова Каховка, службою в справах дітей Новокаховської міської ради.
5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії
Мета комунікаційної стратегії Новокаховського міського суду Херсонської області – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Новокаховського міського суду як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету судді та працівника апарату суду в суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
6. Цільові аудиторії суду
Відповідно до цілей та актуальних проблем Новокаховського міського суду Херсонської області, цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці;
- працівники судів.
Зовнішні:
- громадяни, які звертаються до суду за захистом порушених прав, – (громадяни, які мають статус «діти війни», ліквідатори Чорнобильської аварії, учасники АТО та ін.);
- відвідувачі суду;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- студентство;
- школярі загальноосвітніх шкіл та інтернатів;
- працівники ЗМІ.
7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією слід враховувати специфіку кожної окремої групи.
Для комунікації із громадянами найкраще обрати масові канали, доступні широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки, в тому числі врахування зауважень та пропозицій громадян, які вони мають можливість залишити у відповідній скриньці;
2) надання інформації через веб-сторінку суду, сторінку суду в соціальній мережі;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) надання інформації через місцеві ЗМІ (друковані та онлайн-видання);
5) надання інформації запитувачам.
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, в окремих ЗМІ працюють журналісти, орієнтовані на висвітлення правничої тематики.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1) прес-релізи, пост прес-релізи;
2) надання інформації через веб-сайт суду, сторінку суду в соціальній мережі;
3) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
4) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід орієнтуватись на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;
3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціальностей в суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сайт суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.
Разом з тим слід відмітити, що процес комунікації сучасних судів має можливість активно розвиватися в середовищі глобальної мережі Інтернет. Використання даного ресурсу дозволяє без посередників максимально поширювати соціально важливу інформацію про діяльність та проблеми суду.
8. Зведений календар запланованих заходів
№ з/п |
Назва заходу |
Відповідальні особи |
Строк виконання |
1. |
Моніторинг медійного простору регіону Підготовка медіа-карти |
Помічник голови суду |
липень 2016 року |
2. |
Оновлення інформації всіх розділів веб-сторінки суду та соціальній мережі Facebook |
Заступник керівника апарату суду, помічник голови суду, головний спеціаліст з інформаційних технологій суду |
постійно |
3. |
Проведення з працівниками суду навчальних семінарів за напрямками: - спілкування з журналістами; - спілкування та взаємодія в колективі; - управління конфліктами; - ділове мовлення тощо; |
Керівник апарату суду, спеціаліст з питань персоналу |
один раз у квартал |
4. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Керівник апарату суду, консультант суду |
постійно |
5. |
Моніторинг матеріалів преси, радіо, телебачення, Інтернету, які стосуються діяльності суду, організація оперативного реагування на виступи |
Помічник голови суду |
постійно |
6. |
Оперативне реагування на публікації, виступи в ЗМІ з питань діяльності суду, які не відповідають дійсності |
Помічник голови суду |
в разі потреби |
7. |
Оприлюднення прес-релізів про судові справи, які мають суспільний інтерес |
Помічник голови суду |
в разі потреби |
8. |
Організація висвітлення у ЗМІ регіону заходів, які проводяться в суді |
Помічник голови суду |
в разі потреби |
9. |
Організація інтерв’ювання керівництва суду з актуальних питань |
Помічник голови суду |
за попередньою домовленістю |
10. |
Організація онлайн-трансляцій судових засідань резонансних справ на офіційному порталі «Судова влада» |
Суддя-спікер, головний спеціаліст з інформаційних технологій, помічник голови суду |
в разі потреби |
11. |
Організація взаємодії суду з громадськими об’єднаннями осіб з особливими потребами |
Заступник керівника апарату суду |
III квартал 2016 року |
12. |
Організація розміщення інформації шрифтом Брайля (інформаційні таблички з напрямком руху, назвами судів, кабінетів, залів, тощо) для осіб з вадами зору |
Керівник апарату суду із залученням представників ТУ ДСА України в Херсонській області |
III квартал 2016 року |
13. |
Проведення зустрічей та екскурсій із студентами та учнями |
Суддя-спікер, керівник апарату та його заступник |
за попередньою домовленістю |
14. |
Проведення тематичних зустрічей з питань запобігання злочинності серед неповнолітніх |
Керівник апарату суду, консультант суду за участі представників служби в справах дітей Новокаховської міської ради |
за попередньою домовленістю |
9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності
Комунікаційна стратегія Новокаховського міського суду Херсонської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії очікується зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у суді.
Громадяни мають сприймати суд як установу, покликану захищати їх права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії можна назвати:
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії:
Контроль і координація комунікаційної діяльності суду: Голова Новокаховського міського суду Херсонської області (особа, яка виконує його обов’язки)
Відповідальні за виконання: суддя-спікер, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, помічник голови суду.