flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Конституційний Суд України пояснив, що слід розуміти під постановою судді

07 квітня 2015, 14:12

         Конституційний Суд України пояснив, що слід розуміти під словосполученням «постанова судді у справі про адміністративне правопорушення», яке міститься в частині другій статті 294 Кодексу про адміністративні правопорушення. Зокрема, дав відповідь на питання чи його зміст поширюється на будь-які постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, повідомляє видання «Закон і Бізнес».

Відповідне рішення у справі за конституційним зверненням громадянина Третяка Андрія В`ячеславовича щодо офіційного тлумачення положень ч. 2 ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення у взаємозв`язку з положеннями пункту 8 частини третьої статті 129 Конституції України було оприлюднено КСУ 6 квітня.

Суд визначив, що положення частини другої статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене частиною першою статті 284 цього кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених у статті 241  цього кодексу, про закриття справи.

Вирішуючи поставлене питання, КСУ відзначив, що визначення видів постанов судді, про які йдеться у частині другій статті 294 Кодексу, в аспекті поставленого питання стосовно оскарження їх в апеляційному порядку необхідно здійснювати у взаємозв’язку з положеннями частини першої статті 284 і частини другої статті 287 Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 284 КУпАП орган (посадова особа) ухвалює одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення;  про застосування заходів впливу, передбачених статтею 241 цього кодексу; про закриття справи. Вказаний перелік видів постанов, якими завершується розгляд справи про адміністративне правопорушення по суті, є вичерпним.

Визначальною для встановлення видів постанов судді, що можуть бути оскаржені в інстанційному судовому порядку, є частина друга статті 287 Кодексу, в якій зазначено, що постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонногосуду (судді) про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржена в порядку, передбаченому цим кодексом. Процедура перегляду постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в апеляційному порядку регулюється положеннями статті 294 глави 24 «Оскарження постанови по справі про адміністративні правопорушення» розділу IV Кодексу.

Порядок виконання постанови про накладення адміністративного стягнення регламентується положеннями іншого розділу Кодексу, а саме розділом V «Виконання постанов про накладення адміністративних стягнень». Вони не перебувають у безпосередньому зв’язку з положеннями глави 24 розділу IV  Кодексу, якими унормовується порядок оскарження постанови судді у справі про адміністративне правопорушення, ухваленої по суті.